FHI Feline Herpes Virus Enfeksiyonu

Güncelleme tarihi: 4 Ara 2020

Tüm ülkelerde görülebilen en çok yavru ve ileri yaştaki kedileri etkileyen virus kaynaklı hastalıktır. Virus üst solunum yolları ve gözleri etkiler.

Belirtiler arasında

Göz ve burun akıntısı, ateş, iştah kaybı, nefes alıp verirken ıslık seslerinin duyulması, tükürük artışıdır.

Teşhis, klinik semptomlar ve akıntılardan alınan swabın pcr testi ile doğrulanmasıyla konulur.

Bu hastalıkta destek tedavisi, akıntıların düzenli uzaklaştırılması esastır.

Hastalıktan korunma için aşı şarttır.

Hastalık, hasta kedilerin hapşırmasıyla havada asılı partiküller, mama kapları, tuvalet kapları fırçalar gibi paylaşılan eşyalar ile yayılır.

Özellikler bir arada yaşayan çok sayıda kedi olması, kaldıkları yerin havadar olmaması hastalığın hızlı yayılmasına neden olur. Zayıf, iyi beslenemeyen kediler, yavrular, ileri yaşta olan kediler daha çok etkilenirler.

Kediler bu hastalığa karşı 8 Haftalıkken aşılanmaya başlamalı iki üç hafta arayla iki tekrar daha yapılmalıdır. Bağışıklığın devamı için aşı yılda bir kez tekrar edilmesi gerekir.

Hasta kedilerin beslenmesi özellikle önemlidir. Hastalığa yakalanmış kediler destek tedavisinin yanında yüksek enerji/protein içeren gıdalarla beslenmelidir. İştahı olmayan kedilere zorla besleme yapılmalıdır.

Pire Alerjisi

Kedilerde ve köpeklerde üzerilerinde pire olduğunda gösterdikleri rahatsızlıklar bireyden bireye değişir. Bu kadar farklı tepki göstermelerinin nedenlerinden bir de pire ısırığına karşı alerjilerinin